ونیز= شهر عشق ؟!

یازار : Musevi

+0 لایک

گفته میشود: "نام شهر ونیز Veniz در ایتالیا از واژه ترکی دنیز Deniz بمعنای دریا (شهر دریایی) گرفته شده است."
اما ما ایرانیها (فارسیستها) مدعی هستیم که

سین عربی در سفره‌ی ایرانیان باستان

یازار : Musevi

+0 لایک

در سالهای اخیر ، با فرارسیدن عید سال نو شمسی در ایران جنبش هفت‌سین گذاری به راه افتاده است که قدمتی کمتر از صد سال دارد ؛ این در حالی است که برخی رسانه‌های فارسی‌زبان ایران و ناسیونالیستهای ایرانی-پارسی نیز در اقدامی همسو ، آیین هفت‌سین گذاری در ایام عید سال نو که عبارت است از چیدن نمادین هفت چیز که با حرف "سین" شروع بشود را به پیش از اسلام و دوره‌ی باستان مرتبط می‌دانند.

حاجی فیروز ؛ بابانوئل پارسی

یازار : Musevi

+0 لایک

حاجی فیروز (پیروز) ؛ نام اساطیری ایرانی-پارسی و پیام آور فصل بهار و عید سال نو شمسی است که پارسیان برای ایفای نمادین این نقش، با پوشیدن لباس سنتی و اصیل آریایی (هندوپارسی) قرمز رنگ و چهره تیره هندوپارسی و دایره زنگی به دست در معابر و خیابانهای شهرها با دلقک بازی از مردم طلب پول میکنند.

عطر را نیز هخامنشیان اختراع کرده‌اند!

یازار : Musevi

+0 لایک
ناسیونالیستهای پارسی معتقدند: "تاریخچه استفاده از عطر به 2500 سال قبل و به کشور ایران برمی گردد. ایرانیان قدیمی ترین مردمانی بودند که از عطر و اسانسهای معطر به صورت تجملاتی استفاده میکردند. اگرچه هیچ مدرکی دال بر تولید عطر در امپراتوری پادشاهان ایرانی به دست نیامده ولی تنها چیزی که هست اینکه ایرانیها برای خرید اسانس و ادویه جات از همسایگان خود، مبالغ هنگفتی می پرداختند"! و اما ...

ایرانیان دقیقاً چه تصوری از ایران باستان دارند؟

یازار : Musevi

+0 لایک
ایرانیان امروزی تصورات خاصی در مورد ایران باستان دارند.
ایرانیان امروزی بعد از یکصد سال پروسه ی ملت سازی تصور بسیار خاصی از "ایران باستان" دارند ولی برای اینکه بدانیم دلیل این "انگاره" چیست باید ابتدا کلیت تصور ایرانیان را از دوره ی باستان بدانیم:

کوروش کبیر؛ بنیانگذار حقوق بشر

یازار : Musevi

+0 لایک
خیلی ها میگویند: "مفهوم حقوق بشر مفهومی نوین و مدرن است کە بعد از رنسانس اروپا و در طی سالهای سدە بیستم مطرح شدە است، نە در دوران کوروش کە مدام بە مردمان سرزمینهای دیگر نامە مینوشت و از آنان دو چیز میخواست: خاک و آب و این یعنی همە چیز آن ملل. اگر پاسخ ملت مقابل خیر بود بە آنان حملە میکرد و اگر پاسخ آری بود نیز بایستی بردەاش میشدند و بە او باج و خراج و زن و سرباز میدادند." اگر چنین است پس منشور 2500ساله حقوق بشر کوروش چیست؟!

شاهدبازی در ادبیات فارسی

یازار : Musevi

+0 لایک

دکتر سیروس شَمیسا استاد ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی و نویسندهٔ پرکار ایرانی است که تاکنون بیش از ۴۰ اثر خلق کرده‌است. یکی از کتاب‌های جنجالی دکتر شمیسا «شاهدبازی در ادبیات فارسی» است. ایشان در خلال تحقیق در غزل پارسی نشانه‌هایی فراوان از گرایش به هم‌جنس و وصف مردان در اشعار ایرانی می‌یابند، سپس در تحقیقی جامع و کامل با قراردادن تکه‌های پازل در بستر تاریخی، سبک، نوع اشعار و ریشه‌یابی کلمات؛ به شکلی مستند و متقن نشان داده‌اند که بخش اعظم ادبیات نثر و نظم پارسی طی هزاران سال همجنس‌گرایانه و در وصف معشوق مرد بوده است.

10foot-articleLarge

در مقدمه کتاب آماده است:


معراج آردا ویراف (پیامبر پارسی)

یازار : Musevi

+0 لایک
ویراف مقدس، نام یکی از موبدان ساسانی است که به عقیده پارسیان صاحب معراج بوده و آرداویراف‌نامه معراج نامه اوست. داستان از این قرار است که

تطبیق شاهنامه فردوسی با تاریخ ایران باستان

یازار : Musevi

+0 لایک
جهت تطبیق تاریخ اسطوره ای شاهنامه فردوسی بر تاریخ ایران باستان، اخیرن فرضیاتی ارائه شده که چنانچه این فرضیه ها اثبات شود "پان ترکها" و "پان عربها" ذلیل و نابود خواهند شد. این فرضیات را بصورت تصویر در زیر مشاهده می کنید:

آیا 'بستنی' یک خوراکی سنتی ایرانی است؟!

یازار : Musevi

+0 لایک
اگر در اینترنت درخصوص 'اختراع بستنی' سرچ نمایید به این مطلب برخواهید خورد:
آیا میدانستید مخترع بستنی(باستانی) یک ایرانی بوده است؟

تصویری از کودکان آریایی در حال لیسیدن بستنی

حجاب زنان پارسی از باستان تا به امروز

یازار : Musevi

+0 لایک

پوشش زنان در ایران باستان هم بنا به شرایطی همیشه سبك و اسلوب خاصی داشته‌است. بررسی‌ها نشان می‌دهد كه پوشش تمام بدن در دوره‌های مختلف تاریخی چه نزد زنان و چه نزد مردان در ایران یك حقیقت بوده‌است و به هیچ وجه ایرانیان در برهنگی به سر نمی برده‌اند.


آیا می دانید " دیوث " كه بود؟!

یازار : Musevi

+0 لایک

دوباره توطئه ای برای تخریب افتخارات آریایی كشف شد!

متن شایعه كه حالا به پیام رسانهای وایبر و واتس اپ هم رسیده است به این شرح است:


  • [ 1 ]