پول بهتر است یا استقلال و پرسپولیس؟!

یازار : Musevi

+0 لایک

- یه استقلالی واقعی ، همیشه خودشو از دور نشون میده.

- یه پرسپولیسی ، همیشه پرسپولیسی می مونه.

- اگه همه مث فرهاد مجیدی یه استقلالی متعصب بودن که دیگه غمی نبود.

- کسی به کریم باقری که پرسپولیسی متعصبه نازکتر از گل بگه ، شکمشو سفره میکنم.

- . . . 

اینها نمونه هایی از صحبتهای طرفداران استقلال و پرسپولیس تهران است؛ حال باید دید اصل قضیه چیست:

  • دایی پرسپولیسی و فتح الله زاده و قلعه نویی استقلالی؟!
چهره هایی که مدرک مستند درباره تمایل شان به رنگ مخالف در گذشته وجود داشته؛ مثلا دایی برای استقلال اردبیل بازی کرده یا فتح الله زاده که در پرسپولیس خوی توپ می زده. قلعه نویی هم عضو شاهین بوده و هنوز خیلی ها از جلسه معروفش با پروین نقل و قول هایی می آورند. 
  • کریمی و مجیدی؛ اول استقلالی یا پرسپولیسی؟
علی کریمی که اول به استقلال نزدیک شد و بعد به پرسپولیس رفت. فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال هم می گوید که کریمی با آنها تمام کرده بود و لحظه آخر عابدینی روی هوا او را زد. ماجرا از این قرار است که در جام رمضان کریمی با تیم فتح حاضر می شود. قبل از حضور در این بازی ها استقلالی ها دنبال کریمی بودند اما تماشاگران آبی پس از درخشش علی مقابل سالنی بازان استقلال، علیه اش شعار می دهند و این مسئله باعث ناراحتی شدیدش می شود تا سر از پرسپولیس در بیاورد. با این حال درباره کریمی هنوز ابهام هایی هست ولی درباره برادرش فرشید اصلا. او از همان بچگی استقلالی بود و هنوز هم هست!
خیلی خیلی جالب است که دقیقا همان شایعات و خبرهایی که درباره کریمی بوده، درباره مجیدی ستاره استقلالی ها هم حضور داشت. نقل است او در سال های حضور در بهمن معمولا با پیراهن های قرمزش به تمرین می رفت. رسانه های سال 77 خبرهایی نوشتند از انتقال مجیدی به پرسپولیس. اتفاقا او حتی به دیدار عابدینی رفت و نزدیک بود قرارداد بندد. عابدینی می گوید: «راست و حسینی بگویم. با فرهاد بسته بودیم ولی متوجه شدم استقلالی است. وقتی دیدم آبی را بیشتر دوست دارد گفتم حضور او در پرسپولیس نه به صلاح خودش است و نه تیم ما.» 
  • ماجرای خنده دار اکبرپور و کریم باقری
آقا کریم یک استقلالی بوده. مدرکش هم موجود است. فقط لازم است این چند جمله را از علیرضا اکبرپور بخوانید: «اهل دروغ نیستم. آقا کریم استقلالی دو آتیشه بود و من و او سر این ماجرا کری داشتیم!» اکبرپور با این حرف خودش را هم لو می دهد. او که سال ها پیراهن استقلال را پوشیده، می گوید: «من آن موقع پرسپولیسی دو آتیشه بودم و بدجور کری خوانی می کردیم. از دست قضا بعدها من استقلالی شدم و کریم پرسپولیسی.» 
  • عابدزاده و ماجرای یک راز
نفر آخر لیست هم احمدرضا عابدزاده است؛ کسی که اول برای استقلال بازی کرد و بعد پرسپولیس. زندگی عابدزاده قطعا دو نیمه داشته؛ یک نیمه استقلالی و یک نیمه پرسپولیسی. او اول به استقلال رفت و سه سال برای آنها بازی کرد. به خاطر مصدومیتش و رفتاری که استقلالی ها داشتند به سپاهان رفت و بعد هم پرسپولیس. عابدزاده را نمی توان پرسپولیسی خواند؛ با اینکه بخش اعظمی از دوران حرفه ای اش را در این تیم بازی کرده. احمدرضا خودش هم در یک مصاحبه گفت: «این که استقلالی ام یا پرسپولیسی یک راز است.» در واقع او با این کار نشان داد که می خواهد هواداران دو تیم را داشته باشد. ولی فراموش نکنید او اول به استقلال رفت!
  • عنایتی و پیکان گوجه ایِ به عشق پرسپولیس اش!
 رضا عنایتی مهاجم سابق استقلال هم که پرسپولیسی بوده و شاهد در این زمینه زیاد است؛ حداقل همبازی هایش در ابومسلم این را اعتراف کرده اند. آقا رضا با اولین پول قلمبه ای که در ابومسلم گرفت یک پیکان گوجه ای خرید، آن هم به عشق پرسپولیس!
  • رحمتی...!
درباره گلر استقلال هم بحث هایی هست؛ منظورمان مهدی رحمتی است. اخیرا یکی از استقلالی های قدیم وقتی با خبرنگاری گپ می زد، با خنده به او گفت: «نمی خواهم بگویم مهدی رحمتی پرسپولیسی بوده! حالا شما هم از کنارش بگذر و دیگر سوال نپرس....!» 
  • ماجرای عجیب مهدوی کیا
فتح الله زاده مدیرعامل استقلال می گوید: «حاجی جان با مهدوی کیا تمام کرده بودم. حیف که حال ندارم این کمدم را بگردم وگرنه قرارداد او را به شما نشان می دادم!» یعنی مهدوی کیا هم استقلالی بوده؟ دوستان قدیمی کیا که می گویند او شدیدا پرسپولیسی بوده است اما خبر می رسد که دایی های مهدوی کیا استقلالی دو آتیشه بودند و هستند. 

  • ماجرای این چند نفر
درباره بعضی استقلالی ها و پرسپولیسی  ها هم از این بحث ها بود. سراغ پاسی های قدیم بروید اعتراف می کنند که آرش برهانی در این تیم چطور برای استقلالی ها کری می خواند؟ مهرداد میناوند هم می گویند استقلالی بوده ولی خودش با تکذیب این موضوع می گوید: «داداش مدرک دارم. بنده سر اینکه در پاس پیراهن قرمز می پوشیدم، داستان داشتم. حتی فیروز کریمی می خواست اذیتم کند.» درباره بهروز رهبری فرد هم همین داستان ها هست. اینکه استقلالی بود و فقط به خاطر محمد پنجعلی که بچه محل شان بود پرسپولیسی شد. حسین کعبی هم که اعتراف کرده استقلالی بوده.


  • [ ]