جشن 'توافق ایران با گروه۱+۵ ' در برج ایفل

یازار : Musevi

+0 لایک

پس از ارائه بیانیه مشترک هسته‌ای ایران و ۱+۵ ، خبری در شبکه‌های اجتماعی نقل شد که ادعا می‌کرد دولت فرانسه ۲ ساعت برج ایفل را با رنگ پرچم ایران نورافشانی کرده است!

متن پیام منتشر شده به همراه عکس مرتبط در ادامه می‌آید: "دولت فرانسه به مناسبت نتیجه مثبت توافق گروه ۱+۵ با ایران و لغو تحریم‌ها دیشب به افتخار ایران زمین به مدت ۲ ساعت برج ایفل را به سه رنگ زیبای سبز سفید و قرمز مزین و نورافشانی کرد."


آیا تصویر منتشر شده طرح پرچم ایران را به نمایش گذاشته است و لغو تحریم‌ها و اعلام توافق هسته‌ای ایران دلایلی است که دولت فرانسه به این واسطه برج ایفل را نورافشانی کند؟!!
گفتنی است طرح پرچم‌ کشورهای ایتالیا و مکزیک نیز از سه رنگ سبز ، سفید و سبز تشکیل شده است.

اما واقعیت ماجرا چه بوده است؟
« انریکه پنا نیه تو » رئیس جمهور مکزیک 20 تیر (11 ژوئیه) پایتخت این کشور را به مقصد پاریس ترک کرد. این نخستین سفر یک رئیس جمهور مکزیک به فرانسه طی 18 سال گذشته بوده است.

پرچم مکزیک


نقطه برجسته این سفر ، رژه نظامی 14 ژوئیه (23 تیر ) است که در آن مکزیک با 156 نیروی ارتش خود در آن حضور داشت. جشن ملی فرانسه ، جشنی است که از سال 1880 در 14 ژوئیه هر سال برگزار می‌شود. برای برپایی جشن در این روز ، سربازان در طول خیابان شانزلیزه رژه می‌روند و مراسم آتش بازی در شب‌های 13 ، 14 و 15 ژوئیه برگزار می‌شود. پس در صورت صحت تصویر فوق می‌توان نتیجه گرفت که دولت فرانسه به دلیل حضور رئیس جمهور مکزیک اقدام به نورافشانی برج ایفل کرده است.

  • [ ]