واژه‌های ترکی که فارسی معرفی می‌شوند

یازار : Musevi

+0 لایک
در زبان فارسی‌دری واژه‌گان ترکی فراوانی هستند که بعلت قدمت و کثرت بکارگیری و همچنین بدلیل معیار قرار داده شدن فارسی تهرانی که سرشار از واژه‌گان ترکی است و تبلیغ آن از طریق رسانه ها ، پارسی معرفی می‌شوند. تا جایی که کسی به ترکی بودن آنها شک نمیکند.

موجودات فضایی و مردم کشورها

یازار : Musevi

+0 لایک
Image result for ‫موجودات فضایی‬‎
اگر موجودات فضایی به زمین سفر کنند، مردم کشورها چه میکنند؟

پول بهتر است یا استقلال و پرسپولیس؟!

یازار : Musevi

+0 لایک

- یه استقلالی واقعی ، همیشه خودشو از دور نشون میده.

- یه پرسپولیسی ، همیشه پرسپولیسی می مونه.

- اگه همه مث فرهاد مجیدی یه استقلالی متعصب بودن که دیگه غمی نبود.

- کسی به کریم باقری که پرسپولیسی متعصبه نازکتر از گل بگه ، شکمشو سفره میکنم.

اینها نمونه هایی از صحبتهای طرفداران استقلال و پرسپولیس تهران است؛ حال باید دید اصل قضیه چیست:


زنجیرزنی و آسیب رسانی بر بدن در بلاد کفر

یازار : Musevi

+0 لایک
بدیهی است هر دینی رفته رفته از مسیر اصلی خود خارج شده و به مذاهب و فرقه های مختلف تقسیم میشود و پیروان هر مذهب و فرقه ای در مسیر یافته، آیینهای خرافی مخصوصی میگیرند و خود را مکلف به اجرای آنها میدانند بطوریکه دیگر کسی را یارای مقابله با آنها نمیشود!

مجسمه رضاشاه در میدان تقسیم استانبول

یازار : Musevi

+0 لایک
ایرانی ها که اغلب در مورد سمبل های ملی گرایی خود غلو می کنند سالیان بسیار زیادی است که در مورد قرار داشتن مجسمه ی رضاخان در کنار مجسمه ی آتاتورک در میدان تقسیم Taksim Meydanı استانبول شایعه ای را منتشر کرده اند.

جشن 'توافق ایران با گروه۱+۵ ' در برج ایفل

یازار : Musevi

+0 لایک

پس از ارائه بیانیه مشترک هسته‌ای ایران و ۱+۵ ، خبری در شبکه‌های اجتماعی نقل شد که ادعا می‌کرد دولت فرانسه ۲ ساعت برج ایفل را با رنگ پرچم ایران نورافشانی کرده است!


چند عکس نبشته پارسی با یک مضمون

یازار : Musevi

+0 لایک
دوبله و زیرنویس پارسی :

"جنیفر ﻟﻮﭘﺰ" ﺍﺻﺎﻟﺖ ﺍﻳﺮﺍنی ﺩﺍﺭﺩ

یازار : Musevi

+0 لایک
آﻳﺎ ﻣﻴﺪﺍﻧﺴﺘﻴﺪ "ﺟﻨﻴﻔﺮ ﻟﻮﭘﺰ" خواننده مشهور غربی، ﺍﺻﺎﻟﺖ ﺍﻳﺮﺍنی ﺩﺍﺭﺩ؟

غنایت ادبیات و موسیقی فارسی

یازار : Musevi

+0 لایک
ﯾﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﻪ ﻭ ﮊﺍﭘﻨﯿﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﻮﺩﻥ
ﮊﺍﭘﻨﯿﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﻪ ﺭﻭ ﻣﯿﺒﺮﻩ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ
ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻫﻪ ﻣﯿﮕﻪ: ﺟﯿﻨﮓ ﺟﻮﻧﮓ
ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﻪ: ﭼﯽ ﮔﻔﺖ؟؟
ﮊﺍﭘﻨﯿﻪ: ﮔﻔﺖ ﻫﻮﺍ ﺧﻮﺑﻪ ... ﻋﺸﻖ ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ ... ﺩﯾﺪﻥ ﯾﺎﺭ ﺁﺭﺯﻭﺳﺖ ... ﺩﻟﻢ ﺍﻭﻧﻮ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ
ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﻪ: ﺗﻮ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻭ ﮐﻠﻤﻪ ﺍﯾﻨﻬﻤﻪ ﺣﺮﻑ ﺯﺩ؟؟!
....

واژه‌های فرانسوی که آنها را فارسی می‌دانیم

یازار : Musevi

+0 لایک
3713355 مطالبی که در مورد زبان فارسی نمی دانستید!!
بسیاری از این کلمات هر روزه وارد زبان و ادبیات فارسی می‌شود و مخاطبان به بهانه مدرنیته و با تظاهر به مهارت در تکلم به شیوه غربی و به روز این واژه‌گان را رونق می‌دهند.
بدین‌ترتیب بیشتر افراد و نسل جدید بدون آگاهی از سرچشمه ورود این کلمات ریشه‌های آن را در عرصه زبان و ادبیات فارسی محکم می‌سازند.

تابناك: سوءاستفاده از عنوان «خون پاك آریایی» به سبك ۲۰:‌۳۰

یازار : Musevi

+0 لایک

«آریایی نیستی اگه این پتیشن را امضا نكنی»، «ایرانی‌ها فقط دو روز فرصت دارید تا از شرافتتان دفاع كنید»، «به آدرس زیر بروید و به خلیج فارس رأی بدهید تا همه بفهمند كه ایرانی‌ها چقدر با غیرت هستند»؛ این‌ها بخشی از مطالبی است كه در سال‌های اخیر و با شیوع گسترده شبكه‌های اجتماعی دست به دست ‌و با توجه به علاقه ایرانی‌ها به این مسائل با استقبال گسترده‌ای هم مواجه می‌شود. اكنون اما در اقدامی جالب‌تر این دست گزارش‌ها، سر از تلویزیون درآورده است.

گربه‌های پلنگینه‌پوش

یازار : Musevi

+0 لایک

در بازی‌های آسیایی سال ۱۳۵۳ شمسی، ایران به مقام دوم آسیا و چین به مقام سوم رسید. چهل سال بعد و در بازی‌های آسیایی سال ۱۳۹۳ شمسی، ایران پس از سال‌ها سقوط متناوب به مقام پنجم آسیا و چین پس از سال‌ها صعود متناوب و با فاصله زیادی از دیگران به مقام اول رسید.

زنده باد ناسیونالیسم آریایی_پارسی (نژادپرستی ناب)

یازار : Musevi

+0 لایک

اعراب به ما آموختند كه آنچه را می‌خوریم «غذا» بنامیم و حال آنكه در زبان عربی غذا به «پس آب شتر» گفته می‌شود. اعراب به ما آموختند كه برای شمارش جمعیّتمان كلمه‌ی «نفر» را استفاده كنیم و حال آنكه در زبان عربی حیوان را با این كلمه می‌شمارند و انسان را با كلمه‌ی «تن» می‌شمارند. اعراب به ما آموختند كه «صدای سگ» را «پارس» بگوییم و حال آنكه این كلمه نام كشور عزیزمان می‌باشد. اعراب به ما آموختند كه «شاهنامه آخرش خوش است» و حال آنكه فردوسی در انتهای شاهنامه از شكست ایرانیان سخن می‌گوید.

تلاش برای جایگزینی "سیمرغ" به جای "مار"

یازار : Musevi

+0 لایک
نماد پزشكی كشور – سیمرغ درمانگر
جمعی از پارسیسم ها برای مقابله با تفكر جهانی واحد سعی دارند آرم پزشكی ایران را از مار به سیمرغ تغییر داده و آنرا به جهانیان صادر نمایند؛ در خبری كه هفته نامه پان ایرانیستی «امرداد» در این باره منتشر كرده، آمده است:

نشان ملی ایران چیست؟!

یازار : Musevi

+0 لایک

مدت های زیادی است كه حیوانات بعنوان نماد كشورها به كار گرفته می شوند؛ حیوانی كه منحصر به آن كشور یا منطقه است و یا بیشتر در آن منطقه زیست دارند به عنوان سَمبل ملّی معرفی می شود.

  • [ 1 ][ 2 ]