۱۴ میلیارد تومان برای ساخت کلمات فارسی

یازار : Musevi

+0 لایک
Image result for ‫کاریکاتور حدادعادل‬‎
فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، ۱۴ میلیارد تومان را سالانه برای ایجاد حدود ۴۵۰۰ واژه جدید مصرف می کنند که چیزی جز تمسخر مردم عاید این فرهنگستان نمی شود. "فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی" به ریاست غلامعلی حداد عادل، تا کنون بیش از ۴۵ هزار واژه جدید در عمر ۲۶ ساله​اش به زبان فارسی اضافه کرده است.

'باراک اوباما' اصالت ایرانی دارد

یازار : Musevi

+0 لایک
ایتارتاس دراین خصوص گزارش داد: تحقیقات تازه یک تیم تحقیقات تاریخی بر روی اصل و نسب باراک اوباما نشان داده است که او یک ایرانی الاصل است.
دکتر اندی واسهول از موسسه تحقیقات تاریخی یکی از دانشگاههای آمریکا میگوید: مطابق تحقیقات تیم وی، باراک اوباما ذاتا از اهالی جنوب ایران و شیعه است.

هشدار جدید احمدی‌نژاد: غرب بدنبال دستگیری امام زمان است

یازار : Musevi

+0 لایک
رئیس جمهور قبلی ایران مدعی شده است که غرب به دنبال دستگیری امام زمان است!! ...
آنها پرونده امام‌ زمان را تکمیل کرده‌اند و تنها عکسش را کم دارند. آنها می‌دانند که تنها خطر مبنایی و اساسی برای امپراتوری چندصد ساله‌شان، امام عصر است.

شاهزاده همجنس باز سرزمین پارس هنوز زنده است!

یازار : Musevi

+0 لایک
آیا خشایارشا بعد از 2500سال هنوز زنده است؟! نه، این یکی دیگر از دروغهایی است که پان ترکیستها برای پارسها ساخته اند!
اما شبکه “نگین” (که از کانادا پخش می‌شود) به تازگی خبر داده است که «س.ب» مرد ۳۵ ساله ای که خود را “شاهزاده سرزمین پارس” لقب داده و در فضای مجازی تصاویر رابطه جنسی خود با پسران جوان را منتشر می‌کرد، توسط پلیس کالیفرنیا بازداشت شده است.

تحرک و تکانهای بعد از فرودگاه جده + تصاویر

یازار : Musevi

+0 لایک
چندی پیش رسانه‌های ایران خبری همسو مبنی بر تجاوز دو پلیس عربستان به دو زائر نوجوان پارسی منتشر کرده‌اند ؛ اما بلافاصله خانواده‌ی دو نوجوان گفته‌اند که هرگز تعرض جنسی درکار نبوده است. بلکه نوعی بی حرمتی بوده است.

تلاش برای ثبت زبان فارسی بعنوان هشتمین زبان بین‌المللی دنیا

یازار : Musevi

+0 لایک

محمدرضا دربندی معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، ‌ با اشاره به پیگیری‌های ثبت زبان فارسی به عنوان هشتمین زبان بین‌المللی دنیا در یونسكو گفت:‌ اوایل اردیبهشت‌ماه در جریان سفر مدیركل یونسكو به ایران و بازدید وی از میراث فرهنگی ایران‌ ، پیشنهاد ثبت زبان فارسی به عنوان هشتمین زبان بین‌المللی در یونسكو را توسط یك واسطه ارائه كردیم. اما خبری از موافقت ، استقبال یا عدم استقبال نشد


تكذیب مصوبات فرهنگستان زبان فارسی

یازار : Musevi

+0 لایک

عضو فرهنگستان زبان فارسی با اشاره به برخورد تمسخرآمیز مردم با واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان، گفت: «درازآویز زینتی» ، «كش‌لقمه» و... واژه‌های مصوب فرهنگستان نیستند.


نژاد هندوپارسی و گرایش به زیبایی بینی در ایران

یازار : Musevi

+0 لایک

نژادی که طی کمتر از یک سده‌ی اخیر در ایران، از آن بعنوان نژاد اصیل ایرانی و یا باصطلاح آریایی، در کتابها و رسانه‌های کشور، سخن به میان می‌آید و تبلیغ می‌شود ، دارای مشخصاتی در ظاهر و غالباً در چهره است که بارزترین آن، "سرهای تخت" ، "بینی بزرگ و برآمده (غوزدار)" و... می‌باشد که در مناطقی از کشور که اختلاط نژادی در آنها بدلایل جغرافیایی، تاریخی و سیاسی کمتر اتفاق افتاده (مثل: گیلک‌ها و طبری‌ها و...) فاحش‌تر است.

  • [ 1 ]